ANUNT – privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea titlului de medic, medic stomatolog sau farmacist specialist, din sesiunea 16 octombrie-14 noiembrie 2025
Program depunere(descarca aici)
Adeverinta Anexa 2(descarca aici)
Adeverinta Anexa 3(descarca aici)
ANUNT – privind organizarea și desfășurarea examenului pentru obținerea titlului de medic specialist în specialitatea Anestezie și
terapie intensivă, simultan cu examenul EDA, din sesiunea 13 septembrie-14 noiembrie 2025
Program depunere(descarca aici)
Adeverinta Anexa 2(descarca aici)
Adeverinta Anexa 3(descarca aici)
ANUNT – privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea titlului de medic, medic stomatolog sau farmacist specialist, din sesiunea 11 octombrie-24 noiembrie 2023
ANUNT – Privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Anestezie şi terapie intensivă, simultan cu examenul EDA, din sesiunea septembrie-noiembrie 2023
ANUNT – Pentru candidatii care finalizeaza pregatirea in perioda
13.04.2023 – 12.10.2023 octombrie 2023 și care au promovat examenul ,
in vederea confirmarii ca medici/farmacisti specialisti
ANUNȚ – Ministerul Sănătății anunță organizarea în perioada
martie-aprilie 2023, a unei
sesiuni de schimbare a centrelor de pregătire pentru rezidenți (transfer)
Capacitate transfer (descarca aici )
Anunt – Certificate de medic specialist
ANUNT – Eliberare carnete rezidenti anul I
ANUNT – Ministerul Sănătăţii organizează în perioada 05 noiembrie – 11 decembrie
2020 sesiune de examen pentru obţinerea atestatelor de studii complementare pentru medici, medici dentişti şi farmacişti
– Publicație-examen atestate studii complementare
ANUNT – Ministerul Sănătăţii organizează în perioada 12 octombrie – 25 noiembrie 2022 sesiune de examen pentru obţinerea titlului de medic, medic stomatolog sau farmacist specialist
Acest document se eliberează numai medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, asistenţilor medicali generalişti şi moaşelor care întrunesc condiţiile de cetăţenie, ascendenţă, filiaţie, căsătorie şi rezidenţă prevăzute de lege şi care au dobândit formarea în profesie pe teritoriul României.
Anul 2022
Certificate de confomitate emise in anul 2022
Anul 2023
Certificate de confomitate emise in anul 2023
Anul 2024
Certificate de confomitate emise in anul 2024
Anul 2025
Certificate de confomitate emise in data 05.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 10.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 13.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 26.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 03.03.2025
Certificate de confomitate emise in data 04.03.2025
Certificate de confomitate emise in data 31.03.2025
Certificate de confomitate emise in data 11.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 16.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 22.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 23.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 12.05.2025
Certificate de confomitate emise in data 26.05.2025
Certificate de confomitate emise in data 04.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 06.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 18.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 25.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 09.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 10.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 15.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 17.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 22.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 28.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 29.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 05.08.2025
Certificate de confomitate emise in data 20.08.2025
Certificate de confomitate emise in data 26.08.2025
Certificate de confomitate emise in data 01.09.2025
Certificate de confomitate emise in data 09.09.2025
Certificate de confomitate emise in data 09.09.2025
Certificate de confomitate emise in data 11.09.2025
Certificate de confomitate emise in data 18.09.2025
Certificate de confomitate emise in data 02.10.2025
Certificate de confomitate emise in data 02.10.2025
Certificate de confomitate emise in data 16.10.2025
Certificate de confomitate emise in data 17.10.2025
Certificate de confomitate emise in data 28.10.2025
Certificate de confomitate emise in data 11.11.2025
Certificate de confomitate emise in data 11.11.2025
Certificate de confomitate emise in data 20.11.2025
Adeverinta de abilitati dobandite
conform prevederilor art. 10 din OMS nr. 418 / 2005 se eliberează pe baza următoarelor acte:
Adeverinţele se vor înscrie într-un registru la direcţia de sănătate publică şi se vor elibera titularului sau împuternicitului acestuia pe bază de semnătură.
M O D E L CERERE
Domnule / Doamnă Director General
Subsemnatul/a Dr. ………………………………………….. ,medic/medic dentist/farmacist specialist …………………………………, confirmat prin Ordinul Ministrului Sănătăţii nr. ………… / …………………., vă rog să binevoiţi a aproba eliberarea adeverinţei care atestă dobândirea abilităţilor în ……………………………………….. ca urmare a formării prin rezidenţiat în specialitatea ………….. şi a promovării examenului de medic specialist în sesiunea ……….
Solicit transmiterea acestei adeverinţe la Direcţia de Sănătate Publică ……… .
Anexez următoarele documente:
Semnătura solicitantului
Telefon:
E-mail:
Domnului Director general al Direcţiei Generale Resurse Umane şi Certificare
Certificatul de medic/ medic dentist / farmacist specialist / primar
Certificatul de medic/ medic dentist / farmacist specialist / primar
Medicii, medicii dentişti şi farmciştii care deţin titlul de medic specialist sau primar şi nu îl au în formatul nou cu timbru sec (începând cu anul 2007) pot solicita prin direcţiile de sănătate publică eliberarea acestor certificate. Cererile vor conţine ordinul şi anul de confirmare, centrul universitar în care a fost susţinut examenul, sesiunea şi direcţia de sănătate publică unde se va expedia certificatul. Dacă solicitanţii au avut un alt nume la data susţinerii examenului, se va indica numele avut. Certificatele se vor înscrie într-un registru la direcţia de sănătate publică şi se vor elibera titularului sau împuternicitului acestuia pe bază de semnătură.
Solicitările adresate Direcţiei Resurse umane şi Certificare pentru deblocarea de posturi de medici, medici dentişti, farmacişti, chimişti, biologi, biochimişti vor cuprinde obligatoriu: postul vacant solicitat pentru deblocare, cu indicarea gradului profesional şi specialitatea, lista funcţilor vacantate de intrarea în vigoare a OUG 34/2009 (14.04.2009), câte posturi au fost deblocate şi ocupate de la acea dată şi confirmarea că unitatea se încadrează în cheltuielile de personal până la sfîrşitul anului şi avizul colegiului profesional.
Avizarea prelungirii activitatii medicilor dupa varsta de pensionare
ANUNT
In atentia doamnelor / domnilor medici care depun dosare in vederea prelungirii activitatii dupa implinirea varstei de pensionare
. Doamnele/domnii medici care au depus dosarele in vederea prelungirii activitatii dupa implinirea varstei de pensionare pana la data de 5.09.2016 vor aduce completari la dosar in timp util, conform cererii tip postata pe site-ul DSPMB, respectiv:
2. Doamnele/domnii medici care au depus pana la data de 5.09.2016 dosarele in vederea prelungirii activitatii dupa implinirea varstei de pensionare si nu sunt in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti, sunt rugati sa se prezinte la sediul DSPMB din str.Avrig nr.72-74, sector 2, in vederea ridicarii dosarului pentru a putea fi depus in timp util la Directia de Sanatate Publica Judeteana in raza careia se afla Casa de Asigurari de Sanatate Judeteana cu care a incheiat contract.
3. (1) Prevederile art. 391 alin. (8) din Legea nr. 95/2006 fac referire la toți medicii aflati în contract cu CASMB care au împlinit vârsta de pensionare (65 de ani), fără excepție.
CASMB va notifica periodic furnizorii de servicii medicale cu care este în contract cu privire la medicii care intra sub incidenta legii (au atins varsta de pensionare de 65 ani), cat si Comisia.
În termen de 45 de zile calendaristice de la primirea acestei notificări, medicii care solicită prelungirea activității vor depune la DSP cererea de prelungire împreună cu dosarul aferent conform cerințelor comisiei. Medicii care implinesc varsta de pensionare si nu depun cerere de prelungire in termenul prevazut nu mai pot continua activitatea in relatie contractuala cu CASMB. Criteriile de evaluare sunt minimale si obligatorii pentru hotararile Comisiei. Comisia poate solicita si alte documente considerate necesare.
(2) Președintele comisiei de avizare este de drept membrul comisiei propus de CASMB. Secretariatul comisiei este asigurat de către DSP, iar activitatea comisiei se desfășoară într-un spațiu pus la dispoziție de către DSP, cu participarea strictă a membrilor comisiei și a secretarului.
(3) Hotărârea comisiei este nominală, pentru fiecare medic în parte. De asemenea, avizul eliberat de către DSP în urma hotărârii comisiei se eliberează nominal și are valabilitate un an de la data emiterii.
4. Cerere tip:
– cerere tip Formular A – Furnizori de servicii spitalicesti aflati in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti;
– cerere tip Formular B – Furnizori din asistenta medicala primara (medici medicina de familie) aflati in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti;
– cerere tip Formular C– Furnizori de servicii medicale in alte domenii de asistenta medicala decat cele prevazute la formularele A si B
( medici dentisti) aflati in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti.
5. Dosarele se vor depune personal numai la secretarul comisiei, camera 4.
6. Programul de depunere al dosarelor:
Luni – Joi, intre orele 11:30 si 15:30, la camera 4.
COMISIA pentru avizarea prelungirii activitatii medicilor dupa implinirea varstei de pensionare
Medicii dentişti promoția 2009 pot obține certificatul care atestă formarea în profesia de medic dentist conform DC 2005/36/CE (certificarea diplomelor).
Documentele necesare eliberării acestui certificat sunt cele prevăzute pentru medici la litera a).
Medicii dentişti, promoţii anterioare anului 2009, beneficiază de certificate care atestă drepturi câştigate specifice în profesia de medic dentist. Acestea se eliberează:
– Titularilor Diplomei de Doctor-medic specializarea universitară stomatologie, care fac dovada că au exercitat în România în mod efectiv, legal activităţi de medic dentist pe o perioada de minim 3 ani consecutiv din ultimii 5 care preced eliberarea acestui certificat.
Documente necesare:
copie legalizată după documentele de schimbare a numelui (dacă este cazul).
Anexa nr. 2 – Model angajament de plata / a doua specialitate
Subsemnatul 1) ………………………………………………………………………………………. fiul lui ………………………….. şi al ……………………………, născut la data de ……………………. în localitatea ………………………., sectorul/judeţul …………………….., domiciliat în ……………………….., str. ………………………. nr. ………, bloc ………, scara ………., etaj …….., apart. …….., sectorul/judeţul …………………………………………., posesorul buletinului/cărţii de identitate seria ……………………. nr. ………………. eliberat/ă de …………………………. la data de ………………………., cod numeric personal ………………………….
Având în vedere:
– că am optat pentru efectuarea stagiului de pregătire în vederea obţinerii celei de-a doua specialităţi în – 2)……………………………………………………………..,
– cunoscând cuantumul taxei anuale în lei în sumă de ………….lei, aferent efectuării stagiului de pregătire în vederea obţinerii celei de-a doua specialităţi pentru care am optat, prevăzut în Anexa 1 la Ordinul Comun nr. 973/28.06.2010 emis de Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 552/05.08.2010,
îmi asum prezentul:
ANGAJAMENT DE PLATĂ
prin care sunt de acord şi mă oblig, în termenele şi condiţiile art.1 alin. (2) din Ordinul Comun nr. 973/4592 din 28.06.2010 emis Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului precum şi sub sancţiunea excluderii definitive din programul de pregătire prevăzută de art. 1 alin. (3) din acelaşi act administrativ cu caracter normativ în caz de nerespectare a prezentului angajament de plată, să plătesc suma de ……………………. lei în contul Beneficiarului Ministerul Sănătăţii, cu sediul în Bucureşti, str. Cristian Popişteanu, nr. 1-3, sect. 1, cu atributul fiscal CUI 4266456 şi cont deschis la Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucureşti – IBAN RO85TREZ7005003XXX000092, astfel:
Prima tranşă semestrială în sumă de ………… lei în termen de maxim 60 de zile calendaristice de la data începerii semestrului 1.
A doua tranşă semestrială în sumă de …………..lei în termen de maxim 60 de zile calendaristice de la data începerii semestrului 2.
Data: ……../……../……..
NUME ŞI PRENUME ÎN CLAR CU LITERE DE TIPAR
Semnătura celui ce se angajează la plată ………………………..
NOTE
conform prevederilor art. 10 din OMS nr. 418 / 2005 se eliberează pe baza următoarelor acte:
Adeverinţele se vor înscrie într-un registru la direcţia de sănătate publică şi se vor elibera titularului sau împuternicitului acestuia pe bază de semnătură.
M O D E L CERERE
Domnule / Doamnă Director General
Subsemnatul/a Dr. ………………………………………….. ,medic/medic dentist/farmacist specialist …………………………………, confirmat prin Ordinul Ministrului Sănătăţii nr. ………… / …………………., vă rog să binevoiţi a aproba eliberarea adeverinţei care atestă dobândirea abilităţilor în ……………………………………….. ca urmare a formării prin rezidenţiat în specialitatea ………….. şi a promovării examenului de medic specialist în sesiunea ……….
Solicit transmiterea acestei adeverinţe la Direcţia de Sănătate Publică ……… .
Anexez următoarele documente:
Semnătura solicitantului
Telefon:
E-mail:
Domnului Director general al Direcţiei Generale Resurse Umane şi Certificare
ANUNT
In atentia medicilor, medici dentisti, farmacisti, asistenti medicali, moase:
Incepand cu data de 01.09.2010 documentele necesare pentru recunoasterea calificarilor romanesti in celelalte state ale Uniunii Europene, a certificatelor care atesta obţinerea titlului de medic / medic dentist / farmacist specialist sau primar, asistenti medicali, moase a adeverinţelor de abilităţi dobândite, precum şi a altor
documente emise de Ministerul Sănătăţii, se vor depune la sediul Directiei de Sanatate Publica a Mun. Bucuresti str. Avrig nr.72 – 74, sector 2 etaj I, camera 17 in zilele de marti si joi intre orele 1200 – 1600 .
Informatii la telefon 021/2523216, 021/2527978 int.127.
Acest document se eliberează numai medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, asistenţilor medicali generalişti şi moaşelor care întrunesc condiţiile de cetăţenie, ascendenţă, filiaţie, căsătorie şi rezidenţă prevăzute de lege şi care au dobândit formarea în profesie pe teritoriul României.
Anul 2022
Certificate de confomitate emise in anul 2022
Anul 2023
Certificate de confomitate emise in anul 2023
Anul 2024
Certificate de confomitate emise in anul 2024
Anul 2025
Certificate de confomitate emise in data 05.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 10.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 13.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 26.02.2025
Certificate de confomitate emise in data 03.03.2025
Certificate de confomitate emise in data 04.03.2025
Certificate de confomitate emise in data 31.03.2025
Certificate de confomitate emise in data 11.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 16.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 22.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 23.04.2025
Certificate de confomitate emise in data 12.05.2025
Certificate de confomitate emise in data 26.05.2025
Certificate de confomitate emise in data 04.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 06.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 18.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 25.06.2025
Certificate de confomitate emise in data 09.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 10.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 15.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 17.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 22.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 28.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 29.07.2025
Certificate de confomitate emise in data 05.08.2025
Certificate de confomitate emise in data 20.08.2025
Ghidul complet (inclusiv modele cereri)- Certificate de Conformitate
Adeverinta de abilitati dobandite
conform prevederilor art. 10 din OMS nr. 418 / 2005 se eliberează pe baza următoarelor acte:
Adeverinţele se vor înscrie într-un registru la direcţia de sănătate publică şi se vor elibera titularului sau împuternicitului acestuia pe bază de semnătură.
M O D E L CERERE
Domnule / Doamnă Director General
Subsemnatul/a Dr. ………………………………………….. ,medic/medic dentist/farmacist specialist …………………………………, confirmat prin Ordinul Ministrului Sănătăţii nr. ………… / …………………., vă rog să binevoiţi a aproba eliberarea adeverinţei care atestă dobândirea abilităţilor în ……………………………………….. ca urmare a formării prin rezidenţiat în specialitatea ………….. şi a promovării examenului de medic specialist în sesiunea ……….
Solicit transmiterea acestei adeverinţe la Direcţia de Sănătate Publică ……… .
Anexez următoarele documente:
Semnătura solicitantului
Telefon:
E-mail:
Domnului Director general al Direcţiei Generale Resurse Umane şi Certificare
Certificatul de medic/ medic dentist / farmacist specialist / primar
Certificatul de medic/ medic dentist / farmacist specialist / primar
Medicii, medicii dentişti şi farmciştii care deţin titlul de medic specialist sau primar şi nu îl au în formatul nou cu timbru sec (începând cu anul 2007) pot solicita prin direcţiile de sănătate publică eliberarea acestor certificate. Cererile vor conţine ordinul şi anul de confirmare, centrul universitar în care a fost susţinut examenul, sesiunea şi direcţia de sănătate publică unde se va expedia certificatul. Dacă solicitanţii au avut un alt nume la data susţinerii examenului, se va indica numele avut. Certificatele se vor înscrie într-un registru la direcţia de sănătate publică şi se vor elibera titularului sau împuternicitului acestuia pe bază de semnătură.
Solicitările adresate Direcţiei Resurse umane şi Certificare pentru deblocarea de posturi de medici, medici dentişti, farmacişti, chimişti, biologi, biochimişti vor cuprinde obligatoriu: postul vacant solicitat pentru deblocare, cu indicarea gradului profesional şi specialitatea, lista funcţilor vacantate de intrarea în vigoare a OUG 34/2009 (14.04.2009), câte posturi au fost deblocate şi ocupate de la acea dată şi confirmarea că unitatea se încadrează în cheltuielile de personal până la sfîrşitul anului şi avizul colegiului profesional.
Avizarea prelungirii activitatii medicilor dupa varsta de pensionare
ANUNT
In atentia doamnelor / domnilor medici care depun dosare in vederea prelungirii activitatii dupa implinirea varstei de pensionare
. Doamnele/domnii medici care au depus dosarele in vederea prelungirii activitatii dupa implinirea varstei de pensionare pana la data de 5.09.2016 vor aduce completari la dosar in timp util, conform cererii tip postata pe site-ul DSPMB, respectiv:
2. Doamnele/domnii medici care au depus pana la data de 5.09.2016 dosarele in vederea prelungirii activitatii dupa implinirea varstei de pensionare si nu sunt in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti, sunt rugati sa se prezinte la sediul DSPMB din str.Avrig nr.72-74, sector 2, in vederea ridicarii dosarului pentru a putea fi depus in timp util la Directia de Sanatate Publica Judeteana in raza careia se afla Casa de Asigurari de Sanatate Judeteana cu care a incheiat contract.
3. (1) Prevederile art. 391 alin. (8) din Legea nr. 95/2006 fac referire la toți medicii aflati în contract cu CASMB care au împlinit vârsta de pensionare (65 de ani), fără excepție.
CASMB va notifica periodic furnizorii de servicii medicale cu care este în contract cu privire la medicii care intra sub incidenta legii (au atins varsta de pensionare de 65 ani), cat si Comisia.
În termen de 45 de zile calendaristice de la primirea acestei notificări, medicii care solicită prelungirea activității vor depune la DSP cererea de prelungire împreună cu dosarul aferent conform cerințelor comisiei. Medicii care implinesc varsta de pensionare si nu depun cerere de prelungire in termenul prevazut nu mai pot continua activitatea in relatie contractuala cu CASMB. Criteriile de evaluare sunt minimale si obligatorii pentru hotararile Comisiei. Comisia poate solicita si alte documente considerate necesare.
(2) Președintele comisiei de avizare este de drept membrul comisiei propus de CASMB. Secretariatul comisiei este asigurat de către DSP, iar activitatea comisiei se desfășoară într-un spațiu pus la dispoziție de către DSP, cu participarea strictă a membrilor comisiei și a secretarului.
(3) Hotărârea comisiei este nominală, pentru fiecare medic în parte. De asemenea, avizul eliberat de către DSP în urma hotărârii comisiei se eliberează nominal și are valabilitate un an de la data emiterii.
4. Cerere tip:
– cerere tip Formular A – Furnizori de servicii spitalicesti aflati in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti;
– cerere tip Formular B – Furnizori din asistenta medicala primara (medici medicina de familie) aflati in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti;
– cerere tip Formular C– Furnizori de servicii medicale in alte domenii de asistenta medicala decat cele prevazute la formularele A si B
( medici dentisti) aflati in relatie contractuala cu Casa de Asigurari de Sanatate a Mun.Bucuresti.
5. Dosarele se vor depune personal numai la secretarul comisiei, camera 4.
6. Programul de depunere al dosarelor:
Luni – Joi, intre orele 11:30 si 15:30, la camera 4.
COMISIA pentru avizarea prelungirii activitatii medicilor dupa implinirea varstei de pensionare
Medicii dentişti promoția 2009 pot obține certificatul care atestă formarea în profesia de medic dentist conform DC 2005/36/CE (certificarea diplomelor).
Documentele necesare eliberării acestui certificat sunt cele prevăzute pentru medici la litera a).
Medicii dentişti, promoţii anterioare anului 2009, beneficiază de certificate care atestă drepturi câştigate specifice în profesia de medic dentist. Acestea se eliberează:
– Titularilor Diplomei de Doctor-medic specializarea universitară stomatologie, care fac dovada că au exercitat în România în mod efectiv, legal activităţi de medic dentist pe o perioada de minim 3 ani consecutiv din ultimii 5 care preced eliberarea acestui certificat.
Documente necesare:
copie legalizată după documentele de schimbare a numelui (dacă este cazul).
Anexa nr. 2 – Model angajament de plata / a doua specialitate
Subsemnatul 1) ………………………………………………………………………………………. fiul lui ………………………….. şi al ……………………………, născut la data de ……………………. în localitatea ………………………., sectorul/judeţul …………………….., domiciliat în ……………………….., str. ………………………. nr. ………, bloc ………, scara ………., etaj …….., apart. …….., sectorul/judeţul …………………………………………., posesorul buletinului/cărţii de identitate seria ……………………. nr. ………………. eliberat/ă de …………………………. la data de ………………………., cod numeric personal ………………………….
Având în vedere:
– că am optat pentru efectuarea stagiului de pregătire în vederea obţinerii celei de-a doua specialităţi în – 2)……………………………………………………………..,
– cunoscând cuantumul taxei anuale în lei în sumă de ………….lei, aferent efectuării stagiului de pregătire în vederea obţinerii celei de-a doua specialităţi pentru care am optat, prevăzut în Anexa 1 la Ordinul Comun nr. 973/28.06.2010 emis de Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 552/05.08.2010,
îmi asum prezentul:
ANGAJAMENT DE PLATĂ
prin care sunt de acord şi mă oblig, în termenele şi condiţiile art.1 alin. (2) din Ordinul Comun nr. 973/4592 din 28.06.2010 emis Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului precum şi sub sancţiunea excluderii definitive din programul de pregătire prevăzută de art. 1 alin. (3) din acelaşi act administrativ cu caracter normativ în caz de nerespectare a prezentului angajament de plată, să plătesc suma de ……………………. lei în contul Beneficiarului Ministerul Sănătăţii, cu sediul în Bucureşti, str. Cristian Popişteanu, nr. 1-3, sect. 1, cu atributul fiscal CUI 4266456 şi cont deschis la Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucureşti – IBAN RO85TREZ7005003XXX000092, astfel:
Prima tranşă semestrială în sumă de ………… lei în termen de maxim 60 de zile calendaristice de la data începerii semestrului 1.
A doua tranşă semestrială în sumă de …………..lei în termen de maxim 60 de zile calendaristice de la data începerii semestrului 2.
Data: ……../……../……..
NUME ŞI PRENUME ÎN CLAR CU LITERE DE TIPAR
Semnătura celui ce se angajează la plată ………………………..
NOTE
În conformitate cu prevederile art. 391 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare:
(1) Medicii se pot pensiona în condițiile prevăzute de legislația privind sistemul public de pensii.
(2) Medicii pot continua activitatea până la împlinirea vârstei de 70 de ani, cu acordul anual al angajatorului sau prin notificarea casei de asigurări de sănătate de către medicul care se află în relație contractuală în mod direct cu aceasta. Medicul va notifica casa de asigurări de sănătate cu care se află în relație contractuală, cu cel puțin 30 de zile înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare prevăzute de legislația privind sistemul public de pensii.
(3) Medicii care au depășit limita de vârstă de 70 de ani prevăzută de legislația privind sistemul public de pensii pot profesa în continuare în unități sanitare private.
(4) Desfășurarea activității medicilor după împlinirea vârstei standard de pensionare se face în baza certificatului de membru și a avizului anual al CMR, eliberat pe baza certificatului de sănătate și a asigurării de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională, încheiată pentru anul respectiv.
(5) Prin excepție de la prevederile alin. (2), medicii care își desfășoară activitatea în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, direct sau prin intermediul furnizorilor de servicii medicale, își pot continua activitatea în aceleași condiții, după împlinirea vârstei de 70 ani, la cerere, cu aviz anual eliberat de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București și de CMR, prin colegiile județene ale medicilor sau al municipiului București, pe baza certificatului de sănătate.(la 06-09-2024, Alineatul (5) , Articolul 391 , Sectiunea a 3-a , Capitolul I , Titlul XII a fost modificat de Punctul 14. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 106 din 4 septembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 903 din 6 septembrie 2024 )
(6) În cazul unităților sanitare publice care înregistrează deficit de personal medical, precum și al unităților sanitare publice aflate în zone defavorizate, medicii își pot continua activitatea peste vârsta de 70 de ani prevăzută de legislația privind sistemul public de pensii, la propunerea unității sanitare publice, cu avizul anual al CMR, prin colegiile teritoriale județene, respectiv al municipiului București și cu aprobarea ordonatorului principal de credite, până la ocuparea posturilor prin concurs.
(7) Medicii deținuți sau internați din motive politice, aflați în situațiile prevăzute la art. 1 alin. (1) și (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările și completările ulterioare, pot fi menținuți, la cerere, în activitatea profesională, pe baza certificatului anual de sănătate. Aceste prevederi se aplică și medicilor care, din motive politice, au fost obligați să își întrerupă studiile o anumită perioadă, obținându-și licența cu întârziere, ori celor care au fost împiedicați să își reia activitatea profesională.
(8) Medicii care au împlinit vârsta prevăzută la alin. (2) nu pot deține funcții de conducere în cadrul CNAS și al caselor de asigurări de sănătate.
(9) În unitățile sanitare publice, medicii membri titulari, membri corespondenți și membri de onoare ai Academiei Române și ai Academiei de Științe Medicale, cetățeni români, profesorii universitari și cercetătorii științifici gradul I, doctorii în științe medicale, care desfășoară activități medicale, continuă, la cerere, activitatea medicală până la împlinirea vârstei de 70 de ani. Peste această vârstă medicii, membri titulari, membri corespondenți și membri de onoare ai Academiei de Științe Medicale, cetățeni români, pot fi menținuți în activitate conform dispozițiilor art. 10 alin. (2) din Legea nr. 264/2004 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Medicale, cu modificările și completările ulterioare. De același drept pot beneficia și medicii, membri titulari, membri corespondenți și membri de onoare ai Academiei Române, cetățeni români.(la 02-09-2024, Articolul 391, Sectiunea a 3-a, Capitolul I, Titlul XII a fost modificat de Punctul 11., Articolul I din ORDONANȚA nr. 44 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 876 din 30 august 2024)
Pentru obținerea avizului prevăzut de art. 391 din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, solicitanții se vor adresa Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București, după cum urmează:
La Camera 5 Sediul din str. Avrig nr. 72-74, sector 2 București.
!!!Dosarul va conține următoarele documente:
Dosarul se va depune si ridica personal la Camera 5: sediul din str. Avrig nr. 72-74, sector 2 București, in intervalul Luni – Joi : 10-15.
Str. Avrig nr.72-74, Sector 2, Bucuresti
CALL CENTER 0747165471
si 0722659492
ORAR: LUNI – DUMINICA 08:00 – 22:00
Privacy Policy / Directia de Sanatate Publica Bucuresti © 2020 ! Toate drepturile rezervate.