Str Avrig 72-74

Bucuresti, Sector 2

021 316 21 80

dspb@dspb.ro

Program de lucru cu publicul in caz de canicula (zile cu peste 35C)

Luni – Miercuri: 8:30 – 11:30
Joi: 16:00 – 18:30

STUDIU DE EVALUARE A IMPACTULUI ASUPRA SĂNĂTĂȚII POPULAȚIEI (elaborat de HYGMASTER S.R.L.) pentru obiectivul ”SPITALIZARE DE ZI”

Comunicat de presă

 

Prezentul studiu a fost întocmit la cererea reprezentantului legal al societății LOTUS-MED
S.R.L., cu sediul social în București, Sectorul 1, Bulevardul Mărăști, Numărul 2A și punct de
lucru la adresa din , Nr. de ordine în Registrul Comerțului J1998006070408, C.U.I.
10716504, cu activitatea principală cod CAEN 8622 – Activități de asistență medicală
specializată și activități secundare cod CAEN 7210, 8610, 8621, 8691 și 8699.
Societatea LOTUS-MED S.R.L. operează actualmente la adresa din Municipiul București,
Sector 2, Strada Tunari, Numărul 44 o unitatea sanitară, numită peste tot mai jos Unitate, a
cărei activitate intenționează să o diversifice.
Imobilul în care funcționează Unitatea este amplasat în intravilanul municipiului București,
la adresa Strada Tunari, nr. 44, Sector 2, are numărul cadastral 204518, categoria de
folosință curți construcții și constă din teren cu suprafața de 332 mp și clădire S+P+5E cu
suprafața construită la sol 207 mp. Restul de 125 mp sunt ocupați de circulații și căi de
acces. Nu există suprafață de sol descoperit (spațiu verde).
Imobilul, aflat în proprietatea domnului Drăghici Costel-Adrian, este cedat spre folosință
societății LOTUS-MED S.R.L. prin Contractul de locațiune (închiriere) nr. 3/22.06.2023.
Regimul de vecinătate al obiectivului este următorul:
 La nord se găsește strada Fierari. Distanța până la limita de proprietate a celui mai
apropiat imobil cu destinația locuință de vis-a-vis este de aproximativ 9 m.
 La est se găsesc două imobile cu destinația de locuință, astfel:
– imobilul de la adresa strada Răspântiilor, nr. 1, cu regim de înălțime P+1E, lipit
parțial la calcan (pe lungimea de 7.62 m), fără ferestre orientate către clădirea
Unității;
– imobilul de la adrsa strada Fierari, nr. 2, cu regim de înălțime P+1E, despărțit de
curtea Unității pe o lungime de aproximativ 13 m printr-un un gard din zidărie cu
înălțimea minimă de 2.50 m; respectivul imobil prezintă ferestre orientate către
clădirea Unității.
 La sud se găsește strada Răspântiilor. Distanța până la limita de proprietate a celui
mai apropiat imobil cu destinația locuință de vis-a-vis este de aproximativ 15 m.
 La vest se găsește strada Tunari. Distanțele până la limita de proprietate ale celor mai
apropiate imobile cu destinația locuință de vis-a-vis sunt aproximativ 18 m și
respectiv 24.50 m.
Accesul în imobil se face astfel:
 Accesul pietonal se face din strada Răspântilor.
3
 Accesul auto (aprovizionare, preluare deșeuri) se face din strada Fierari pe rampa de
la limita de nord-est a imobilului (rampa este utilizată și pentru accesul persoanelor
cu dizabilități).
Unitatea nu dispune de parcare; există locuri de parcare amenajate de municipalitate pe
străzile Tunari și Răspântiilor.
Accesul la utilități al Unității se face astfel:
 Apa potabilă este asigurată prin branșament la rețeaua publică de distribuție
(contract cu societatea APA NOVA S.A.).
 Apele reziduale fecaloid-menajere, provenite de la grupurile sanitare, cele uzate
provenite de la cabinetele medicale, sălile de tratament și saloane, precum și apele
meteorice sunt evacuate în rețeaua publică de canalizare (contract cu societatea
APA NOVA S.A.2
).
 Energia electrică este asigurată prin branșament la rețeaua de joasă energie
existentă în zonă (contract cu societatea PPC ENERGIE MUNTENIA S.A.).
 Gazele naturale sunt asigurate prin branșament la rețeaua de distribuție existentă în
zonă (contract cu societatea ENEL ENERGIE MUNTENIA S.A.).
Funcțiunile suport la nivelul Unității sunt asigurate astfel:
 Încălzirea spațiilor (altele decât cele de la demisol) și prepararea apei calde se face cu
centrala alimentată cu gaze naturale amplasată în camera tehnică de la subsol, al
cărei coș de evacuare a gazelor de ardere are ieșirea pe terasa necirculabilă de la
etajul 5.
 Ventilația aerului se face natural, prin ferestre, și artificial, prin aparate de aer
condiționat, ale căror unități exterioare sun poziționate astfel:
 26 pe fațadele de est și nord retras (în zona rampei de acces auto);
 2 pe fațada de nord (terasă etaj 5);
 1 pe fațade de sud (terasă etaj 5);
 2 pe fațada de est (terasă etaj 3);
 Pe circulația din zona sudică, la nivelul solului, este instalată unitatea
exterioară a chiller-ului care deservește exclusiv aparatul RMN care
funcționează la parterul Unității; aceasta este mascată printr-un panou
publicitar cu înălțimea de aproximativ 2.5 m.
 Deșeurile menajere sunt colectate selectiv în pubele ecologice etanșe, amplasate pe
platforma special amenajată în apropierea rampei pentru accesul auto și eliminate
prin contract cu socitetatea SUPERCOM S.A.

2 APA NOVA S.A. asigură epurarea apelor uzate la Stația de Epurare a Apelor Uzate Glina, prin utilizarea
celor trei procedee, epurare mecanică, epurare chimică și epurare biologică.
4
 Deșeurile rezultate în urma actului medical sunt colectate în recipient speciali, de
culoare galbenă, depozitați temporar într-un spațiu amenajat la subsol și eliminate
printr-o ușă care se dechide către rampa de acces (contract cu societatea PERFECT
CURIER S.R.L.).
 Prepararea hranei este externalizată (contract cu societatea R&R IMPEX COMPANY
S.R.L.).
 Serviciile D.D.D. sunt asigurate prin contract cu societatea MULTITASKS EXPERT S.R.L.
Activitatea actuală a Unității este organizată astfel:
 Parter – imagistică (RMN) /receptie/ sala recoltare/sala tratamente
 Etajele 1, 2 și 3 – ambulatoriu de specialitate
 Etajul 4 – laborator de analize medicale
Activitatea actuală a Unității este avizată de D.S.P. București prin Autorizația Sanitară de
Funcționare nr. 284 din 12.03.2025.
La etajul 5 activitatea va fi de spitalizare de zi cu patru paturi în specialități medicale (Diabet
zaharat, nutriție și boli metabolice, Endocrinologie, Neurologie, Medicină Internă,
Reumatologie, Hematologie, Nefrologie).
Activitatea Unității este deservită de 20 de persoane și se desfășoară zilnic, de luni până
vineri, în intervalul orar 7.00 – 21.00.
Prin specificul activității și prin modul în care este configurat, Spitalul are impact asupra
următorilor factori de mediu:
i) Aerul
ii) Apa
iii) Zgomotul
NB Asupra celorlalți doi factori de mediu semnificativi – solul și apele subterane –
activitatea Unității nu exercită niciun fel de impact întrucât pe amplasament nu există
porțiuni de sol descoperit.
Faptul că amplasamentul se găsește într-o zonă puternic urbanizată, cu un fond de poluare
semnificativ poate genera în anumite condiții (volum de trafic, anotimp, condiții climatice
etc.) apariția unui impact cumulativ asupra factorilor de mediu, în special aer și zgomot.
Suplimentar, și în modul în care Unitatea gestionează deșeurile există un potential de
impact negativ asupra sănătății și confortului populației.
5
XII.1 Măsuri obligatorii. Recomandări
În urma analizei interacțiunii cu factorii de mediu și a proceselor care se desfășoară în
cadrul Unității, pentru prevenirea apariției factorilor de risc și protejarea stării de sănătate
și a confortului populației, managementul Unității trebuie să ia următoarele măsuri
obligatorii:
1. Să efectueze revizia centralei termice conform calendarului propus de furnizor,
furnizorul de gaz ori, în lipsă, de o firmă specializată, pentru a menține emisiile de
gaze de ardere în limitele nominale.
2. Să mențină chiller-ul și aparatele de aer condiționat de tip split în stare normală de
funcționare, prin efectuarea tuturor reviziilor periodice, în conformitate cu
recomandările furnizorului/furnizorilor.
3. Să mențină instalațiile de preluare și transport a apelor pluviale în perfectă stare de
funcționare (necolmatate, neobturate etc.) pentru a preveni acumularea de ape
stagnante favorabile dezvoltării insectelor vectoare/țânțarilor.
4. Să se asigure că echipamentele – în special chiller-ul – și aparatura medicală
generatoare de zgomot și vibrații sunt dotate cu elemente de fonoizolare (prin
montare de structuri antivibratoare: plută, plasă, tampoane de cauciuc).
5. Să mențină toate echipamentele și dispozitivele medicale în stare perfectă de
funcționare și, acolo unde este cazul, să efectueze lucările de întreținere și reviziile
tehnice conform cărților tehnice ale respectivelor echipamente și dispozitive.
6. Să adapteze graficul zilnic de desfășurare a activității de asistență medicală – în
special activitățile generatoare de zgomot la exterior – la nevoile de liniște ale
populației rezidente și să afișeze programul de lucru la loc vizibil.
7. După fiecare preluare de deșeuri de către operatorul autorizat să facă dezinfecția
pubelelor și a platformei cu o soluție clorigenă, cu un biocid avizat de Comisia
Națională a Produselor Biocide, conform Regulamentului (UE) nr. 528/2012 privind
punerea la dispoziție pe piață și utilizarea produselor biocide.
8. Să efectueze operațiuni D.D.D. ritmic cu un prestator autorizat, astfel:
o la maxim 3 luni se vor efectua operațiuni de combatere a insectelor – dezinsecție;
o la maxim 6 luni se vor efectua operațiuni de combaterea a rozătoarelor –
deratizare;
o la nevoie, ori de câte ori se constată prezența insectelor și rozătoarelor.
9. Întrucât preluarea de către operatorii autorizați a tuturor deșeurilor generate în
Unitate se face pe rampa de acces pentru ambulanțe, să implementeze o
procedură/protocol de prioritate pentru situațiile în care sosesc simultan ambulanța
și una sau ambele autovehicule de ridicarea a deșeurilor.
6
Suplimentar, managementul Unității poate lua în calcul și următoarele recomandări:
1. Să proiecteze și să implementeze un mecanism de gestionare a sesizărilor (M.G.S.) și
să înștiințeze comunitatea de existența și accesibilitatea acestuia.
2. La prima sesizare venită din partea comunității cu privire la disconfortul creat de
zgomotele generate pe amplasamentul Unității să contracteze cu o entitate
autorizată un set de măsurători ale nivelului de zgomot pentru a determina dacă
există depășiri ale valorilor admise la limita de proprietate (în special la est). În cazul
în care se constată depășiri ale nivelului admis de zgomot, să ia măsurile care se
impun (cum ar fi instalarea de panouri fonoabsorbante pe direcțiile de propagare a
sunetului de la sursele de pe amplasament la respectivele construcții) pentru
menținerea acestuia în limitele admise potrivit normelor legale.
3. Să inițieze un dialog proactiv și sistematic cu membrii comunității învecinate, apelând
eventual la un facilitator profesionist, pentru a evalua percepția acestora despre
funcționarea Unității în vecinătatea lor, precum și evoluția acestei percepții în timp.
1. În completare, se pot dovedi utile și recomandările din Anexa 2.
XII.2 Concluzii finale
Referitor la obiectivul funcțional ”UNITATE SANITARĂ CU SPITALIZARE DE ZI”, care va
funcționa la adresa din Municipiul București, Sector 2, Strada Tunari, Numărul 44,
concluzionăm:
1. Obiectivul are un evident impact social și economic pozitiv în comunitate.
2. Dacă sunt implementate măsurile și recomandările de la capitolul XII.1 din prezentul
rezumat, impactul asupra sănătății populației din comunitatea învecinată, precum și
un eventual disconfort, generate de activitatea Unității vor fi minime; Unitatea
sanitară va putea funcționa în locația și structura funcțională actuală pe termen
nelimitat.
3. Prezentul studiu a fost elaborat pe baza documentelor și informațiilor furnizate de
reprezentantul legal al Unității și surprinde starea de lucruri actuală. Orice modificare
care poate surveni în viitor (de exemplu, modificări constructive, în infrastructură ori
în structura operațională etc.) și care poate altera semnificativ interacțiunea Unității
cu mediul înconjurător și/sau cu comunitatea învecinată, poate genera nevoia
revizuirii prezentului studiu.
XII.3 Declinarea responsabilității
1. HYGMASTER S.R.L. nu-și asumă niciun fel de responsabilitate în legătură cu modul în
care managementul Unității înțelege să implementeze măsurile și recomandările de
la capitolul XII.1 din prezentul rezumat
7
2. HYGMASTER S.R.L. nu-și asumă niciun fel de responsabilitate în eventualitatea
izbucnirii unor conflicte între managementul Unității și comunitatea învecinată și nici
în legătură cu modul în care acestea sunt gestionate.

Studiu(descarca aici)